Friday, February 9, 2018

Jaká místa Evropy určitě navštívit?

Ráda bych se s vámi podělila o pár míst v Evropě, které byste měli vidět! :). Berte to jako tipy a doporučení od jedné nenáročné cestovatelky. Evropské země jsou pro nás snadno dostupné jak časově, tak finančně. Někde je dráž, někde levněji, někde pořídíme za stejné ceny jako v České republice. Možná si myslíme, že jsou všichni Evropané stejní nebo alespoň podobní a tak nás u nich nečeká nic nového. Opak je pravdou.. i Evropané se liší svými zvyky, kulturou ale i historií. Což nám přináší úplně nové zážitky..

1. Nízké a Vysoké Tatry (Slovensko)

Máme to tak blízko a spousta z nás tam v životě nebyla. Já poprvé minulý rok v létě a jsem nadšená. Opravdu nadšená z toho čerstvého vzduchu, spoustu borůvek, vodopádů, říček a hlavně nádherných výhledů z hřebenů hor. Nebudu vám říkat, že to byla hračka vylézt nahoru, protože po osmi hodinách chůze do kopce se člověk opravdu unaví. Spálené čelo a otlačené nohy si ale vynahradíte pravými haluškami s brynzou. Nejkrásnější místo, které jsem viděla bylo snad Popradské pleso. Ty celodenní výšlapy za tu podívanou vážně stojí. Vyšplhali jsme se i na nejvyšší vrchol Chopok a sjeli lanovkou dolu. Pravou přírodní krásu nám připomínalo i Batizovské pleso, různá údolíčka a doliny. Ubytováni jsme byli v chatce jen pár metrů od lesa, ze kterého se dalo vyšplhat do nejvyšších hor. Také bych vám ráda doporučila skanzen v Zuberci. Tam na vás dýchne pravá atmosféra dřívějšího venkova. 





2. Budapešť (Maďarsko)

Jak jistě víte, Budapešť je hlavní město Maďarska, které se nachází ve střední Evropě a moře tam můžeme hledat jen těžko. Tento stát je stejně jako my členem Evropské unie a Schengenského prostoru. Když se řekne Maďarsko, určitě si většina z vás představí termální lázně a nespočet kulturně historických památek. Tak to jsou vaše představy správné, pustíme se tedy do povídání o Budapešti. 

Budapešť je zatím jediné místo, které jsem v Maďarsku navštívila. S kamarádkou jsme se rozhodly pro koupi jízdenek od společnosti RegioJet. Zpáteční jízdenka nás vyšla zhruba na 800,- a tak jsme se vydaly za dobrodružstvím. Pokud nejste lenoch válící se půl dne na pokoji, budou vám na prohlídku města stačit 2-3 dny. Ubytování najdete přes booking.com a za skvělou cenu seženete pokoj přímo v centru Budapeště. Naše ubytování leželo hned u stanice metra a my tak mohly projíždět celé město tímto podzemním vlakem. Budapešťské metro se od toho pražského liší čistotou a přítomností mobilního signálu. Všude kam se podíváte, vidíte jen hezké a upravené lidi ženského i mužského pohlaví - zejména to mužské je pak pastva pro oči, co si budeme povídat. Sem tam sice leží na ulici bezdomovci, ale nikdo vás neotravuje. Nemusíte se bát. 

Pojďme se tedy podívat na ty památky a krásná místa. Určitě mohu doporučit Budínský hrad, je to hradní komplex asi jako u nás Pražský hrad. Nachází se na kopci a je z něho krásný výhled na celé město a řeku. Jeho součástí je Rybářská bašta a Matyášův chrám.. jedná se o velice impozantní stavby, které je nezbytné navštívit. Další pozoruhodností je známá Budova parlamentu, kterou díky jejímu úžasného osvětlení doporučuji navštívit po tmě. Pokud chcete vyměnit historické památky za trochu přírody, doporučuji vyrazit městským autobusem na Markétin ostrov. Jedná se o rozlehlý ostrovní park uprostřed Dunaje, který zahrnuje hned několik částí (japonskou zahradu, zoologickou zahradu, hudební fontánu, památník sjednocení a tak dále). Další krásnou částí města je Városliget, kde můžete navštívit obří Náměstí hrdinů ale také úžasný hrad Vajdahunyad z 19. století, který je schován v přírodním parku. Bezvadné místo na odpočinek.. 



3. Paříž (Francie)

Paříž jsem navštívila asi před 4 lety, kdy jsme s bývalým přítelem slavili tříleté výročí. Celkem romantické místo na oslavy výročí, co myslíte? Jenže tenkrát jsem ještě ráda jezdila s cestovní kanceláří a tento výlet byl jen jednodenní. Nicméně žádná důležitá památka Paříže nám neunikla. Hned při vystoupení z autobusu nám francouzský černoch nabízel bižuterii a děti žebraly o jídlo. My jsme si z toho nic nedělali, chtěli jsme si to užít naplno. Výhled na Eiffelovu věž byl úžasný.. jako správný pár na dovolené jsme si udělali společnou fotku u Vítězného oblouku a vyrazili s naší průvodkyní do centra města. Už v brzké hodině ranní se od Eiffelovky táhla ohromně dlouhá fronta na výtah. My jsme na ně však vyzráli a cupitali pěšky. Vrchol věže nabízel nezapomenutelný výhled na novou i starou část Paříže. Musím říct, že 324 metrů je opravdu výška. Ani Mona Lisa v Louvru neunikla naší návštěvě. Nevím proč, ale realita trochu zklamala mé očekávání. Čekala jsem obrovský obraz v lidské velikosti a místo něj nás čekal obrázek 70x50 centimetrů a okolo něj desítky nadšených turistů. Legrace byla, když při vstupní prohlídce našli bývalému příteli v batohu kapesní nůž. A co bychom to byli za turisty, kdybychom večer nevypluli na řeku Seinu, která nám nabízela nevšední pohled na osvětlené město. 

4. Italská jezera

Jak už možná víte, jsem milovník přírody. Takový milovník, že raději jezdím do přírodních rezervací, národních parků a horských oblastí, než do historických měst. Sever Itálie nabízí přenádherná jezera, která jsou lemována zasněženými alpskými horami. 

 
Měla jsem tu čest navštívit Lago di Como, Lago di Garda a Lago Maggiore. Každé z těchto jezer mělo svoje kouzlo a svůj příběh. Například jezero Como je známé díky natáčení Star Wars a také vilou, kam jezdí odpočívat George Clooney. Ty malé kavárničky a promenády okolo jezer opravdu nemají chybu. Jen si tam tak sedíte, zapomenete na všechny strasti života a pozorujete surfaře a další sportovní nadšence. A co teprve ta zmrzlina? Vlastně nejlepší měli v Bergamu a Veroně. Kromě jezer jsme totiž navštívili i tato dvě historická města. Veronu vám snad ani nemusím představovat. Divadelní hru s názvem Romeo a Julie znají snad všichni. Jako správná turistka mám opět fotku pod balkónem a šálu z místního tržišti Piazza delle Erbe. Kromě slavného balkónu najdete uprostřed Verony i most Scaligero a veronskou Arenu.



5. Osvětim (Polsko)

No a jako poslední bych ráda sepsala pár řádku o koncentračním táboru v Osvětimi. Myslím, že se jedná o jeden z největších koncentrační táborů v Evropě. Tohle by měl vidět každý, aby si uvědomil, jak to chodilo za vlády Hitlera. Ta nepříjemná atmosféra na vás totiž dolehne hned, jak se ocitnete před branou do areálu. Osvětim jsem navštívila asi jako čtrnáctiletá holka, kdy mě zajímaly úplně jiné věci než historie a nedejbože koncentrační tábory. Věřím, že dnes bych návštěvu tohoto místa ocenila více a víc bych se zaposlouchala do výkladu. Nicméně si dodnes pamatuji postele, na kterých židé spali, brýle a hřebeny, které někomu skutečně patřily a dokonce i velké chomáče vlasů, které jim ostříhali.. všechny tyto věci přidávají místu na jeho autentičnosti. 


Tak neváhejte a vyražte za dobrodružstvím. Koukněte na levné jízdenky po Evropě a kupte je hned.. program naplánujete až na místě :). 

M <3

17 comments:

  1. Já z tady zmíněných byla v Paříži a Vysokých Tatrách. Jsou to nádherná místa:D. Moc pěkný článek!
    Windy pink style

    ReplyDelete
  2. moc díky za tipy! :) do Budapeště bych se tento rok určitě chtěla podívat,tak doufám, že to vyjde! :)

    ReplyDelete
  3. Osvětim a Tatry jsem nenavštívila. Každopádně ty Tatry mě tolik lákají! Třeba letos v létě, uvidíme, jak nám s přítelem vyjdou letos finance :) U italských jezer a v Budapešti jsme byli loni a bylo to parádní! Psala jsem o tom na blogu.

    Jinak jsem si tě dala do oblíbených, budu ráda, když i ty se budeš ráda vracet na můj blog :)

    TheWayByA

    ReplyDelete
    Replies
    1. Moc ráda se k tobě podívám na články o cestování :) děkuju <3

      Delete
  4. No jo, Tatry a Budapešť, to nelze nemilovat. Tatry kvůli haluškám a na Budapešti mě uchvátily ruin bary. V Paříži mi přišlo nejkrásnější Musée d'Orsay. :)

    Z Evropy se mi nejvíce líbilo v belgických Bruggách a na skotské vrchovině. Nádherná místa jsou ale všude kolem nás, stačí se pořádně rozhlížet.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Skotsko mě láká a moc! :)
      Souhlasím s tebou.. všude je hezky, když si to hezký uděláš.

      Delete
  5. Rada by som sa pozrela do Paríža ale hlavne kvôli Disneylandu. To je môj sen odkedy som bola malá. V Osvienčime som bola a rada si čítam knihy od ľudí, ktorí koncentračný tábor prežili. Nie len ten. Koncentračný tábor vo mne zanechal veľmi zvláštne emócie a určite je to niečo, kde by som doporučila ísť každému.

    KLAUDI

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naprosto souhlasím. Tohle téma mě taky moc zajímá a doporučuji každému.. měli by to vidět všichni.

      Delete
  6. Já byla v Tatrách, Paříži a v Osvětimi a rozhodně všechna místa mají něco do sebe, pěkný článek :)

    Maris Novotná

    ReplyDelete
  7. Tatry sú naozaj nádherné! Bola som aj v Paríži, ale ten ma bohužiaľ v mnohých ohľadoch sklamal. Avšak z európskych miest môžem odporúčiť Amsterdam, Nice a Barcelonu! Tie sú srdcovka:)

    Saja Frey Blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amsterdam plánuju už dlouho.. díky za tipy :)

      Delete
  8. Tatry zbožňuju! :) Jezdíme vždy na jaře na kola a ta příroda okolo nemá fakt chybu. :) Moc děkuji za pár tipů, i když jsem spoustu zemí/měst navštívila, tak samozřejmě jsou krásné kouty Evropy, které mi ještě chybí do seznamu a určitě mám v plánu si ho celý splnit. :)
    Za mě jsou největší srdcovky Itálie a Norsko! <3

    B&M&P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Norsko mě taky moc láká.. kvůli těm skalním výhledům a jezerům! :)

      Delete
  9. Budapešť je nádherná a do Paříže bych se chtěla určitě podívat ještě jednou, má svůj půvab. :) A z Itálie jsem viděla jen Miláno a Bergamo, ale chystám se tam teď na Erasmus, tak doufám, že budu objevovat i ta krásná jezera, která doporučuješ. :)

    ReplyDelete

Děkuji za každý komentář.